top of page
Skribentens bildMaria Segeblad

Jag höll på att missa det jag längtat efter


Det var här jag insåg att jag höll på att missa det, att jag skyndade mig hem med blicken i marken och irriterad på Bruno för att han skulle stanna hela tiden.



Jag hade haft ett jobbigt samtal med minstingen som inte vill gå till skolan för att han inte trivs, och jag ville hem och sysselsätta mig för att slippa tänka och känna oro hur hans dag skulle vara. Min åsikt om skolsystemet kan vi diskutera vidare en annan dag, men följer du mig på instagram så vet du vad jag tycker om den..


Men sen lyfte jag blicken. Några grader minus, snö sömn glittrade i solen. Precis vad jag längtat efter denna vinter.



Många av oss har ett dysfunktionellt mönster där vi vill fly från det som skapar obehag. Vi vill slippa känna känslor som hopplöshet, maktlöshet, frustration och oro. Vi vill slippa tänka tankar som att vi inte trivs på jobbet, att vi borde träna mer och fundera på om vi hjälper eller stjälper våra barn.


Jag och Lissla pratade om det i avsnitt 30 i vår podd Ingenting är viktigare än att må bra.



Jag tränar på att inte fly. Fly in i Netflix, andra samtalsämnen eller stänga andra ute. Eller fäkta, när jag börjar skälla på min tex för att inte själv behöva ta ansvar.

Det är inte ett mönster jag mår bra av, därav dysfunktionellt.


Känner du igen dig i det så lyssna på avsnittet. Inga pekpinnar, vi bjuder på våra tankar och erfarenheter av detta och hoppas vara inspiration och stöd att förändra de mönster som du inte mår bra av.




Kram Maria

7 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Commentaires


bottom of page