top of page
Skribentens bildMaria Segeblad

Från skrikgråt till kärlek

Personlig utveckling är även att läka från trauma. Att uppmärksamma sina dysfunktionella mönster och förstå att dessa med högsta sannolikhet härstammar från din barndom. Vi pratar mycket om det inre barnet i vår podd Ingenting är viktigare än att må bra.



I lördags utlöstes ett trauma från barndomen. Eftersom barnen var hemma så bet jag ihop.



Men i tisdags svämmade det över och jag skrekgrät i duschen. Skakade i kroppen av utmattning när jag kom ut.


Såg mitt svullna, rödgråtna ansikte och tänkte i panik på att hämta barnen på skolan.


Tog på mig smink. Inte för att maskera eller dölja min smärta, utan för att inte skrämma barnen. De är inte ansvariga att läka mina trauman.


Kom hem och la mig, sa att jag behövde vila. Bruno la sig på mig, tyngden och värmen fick mig att somna.



Efter nästan 2 timmar vaknade jag. Och insåg hur otroligt mycket kärlek jag fått uppleva.


Barnen som pysslade nöjt med sitt. Bruno som fanns nära. Att jag tillåtit mig att släppa taget om smärtan att återuppleva ett trauma från barndomen.


Jag kände en full acceptans för mig själv, en kärlek till mig som vuxen som behövt uppleva det som gjorde så ont som barn.


Vi får uppleva de bra dagarna när vi till fullo accepterar och omfamnar de dåliga.


Vi pratade om personlig utveckling som är ett uppvaknande i senaste avsnittet i vår podd. På lördag kommer ett avsnitt där vi pratar mer om dysfunktionella mönster.


Är du intresserad av att lära känna ditt inre barn så rekommenderar jag avsnitt 2


Podden hittar du på Spotify.



18 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page